בעפולה מעבר לעיר התחתית, יש מספר רובעים: גבעת המורה ועפולה עלית הוותיקות, לצד רובע יזרעאל ורובע לב העמק (C1). לכל רובע יש מאפיינים ייחודיים הנגזרים גם ממצב התשתיות וגם מהרכב האוכלוסייה.
כהצהרת כוונות ומיתוג מחדש ולא רק סמנטי – אחד מהדברים הראשונים הוא ביטול המונח "שכונה". גם גבעת המורה, עפולה עלית, יקראו רובעים כמו רובע יזרעאל ורובע לב העמק.
הגיעה העת לאפשר לרובעים אלה, לתת ביטוי למאפיינים הייחודיים להם ולסדרי העדיפויות שלהם כקהילה, ולהעניק להם סמכות לקבוע באופן עצמאי החלטות בענין זה. את כל זה נעשה בין היתר בבניה של מינהלות רובע, בהובלת נציגי התושבים, אשר בליווי מקצועי ותמיכת העיריה, יהיו שותפים להחלטות בתחומים המרכזיים שבטיפול העיריה ולרשותם יועמד גם תקציב שנתי לפעילות עצמאית, יזומה על ידם.
כמו כן, באמצעות המתנ"סים בית פוזנק, בית אשכול וויצ"ו, שישמשו בית ובסיס לאותן מינהלות רובע, אני מתכוון להעצים את פעולות החינוך הלא פורמלי, גיבוש הקהילה ותרבות הפנאי ברובעים אלה ובמסגרת זו, לפתוח שלוחות של המתנ"סים במבני ציבור וחינוך מתאימים בכל רובע.
מקומה של העיר התחתית לא יפקד – באזורים בהם תהיה התארגנות דומה של תושבים (לדוגמה שיכון פועלים, עובדים, גאולים, דרום העיר, הצפון מערבית וכו') ננהג בצורה דומה.
גבעת המורה, עפולה עלית הן מהשכונות הוותיקות בעיר ומצב חלק מהתשתיות בהן, בכי רע.
בקדנציה הקודמת החזרתי את גבעת המורה ועפולה עלית להיות חלק בלתי נפרד מהעיר והשקעתי רבות, לא רק בתשתיות הרעועות, אלא גם ביצירת מוקדים עירוניים משמעותיים, שיחזקו גם את תדמיתן ויביאו לכך שגם תושבי שאר השכונות, יגיעו אליהן. כך לדוגמה, לצד מגרשי ספורט שכונתיים וגני משחקים – בגבעת המורה הקמנו אצטדיון ספורט עירוני מרשים ומרכז העשרה מדעי טכנולוגי לנוער ושיפצנו את מתנ"ס בית פוזנק ובעפולה עלית שיפצנו שיפוץ יסודי ומרשים את בית אשכול, הספורטק, ומגרשי ספורט שכונתיים (רחובות סוקולוב, הרצל, התעשיה) והקמנו את בית המורשת ליוצאי אתיופיה.
אבל, בכך אין די וצריך מצד אחד להמשיך בתנופה ומצד שני, לחדש.
לצד החזרת תחזוקת הרחובות, הגנים והשטחים הפתוחים לרמה גבוהה, אני מתכוון לטפל במצב מבני החינוך בשכונות בעדיפות ראשונה. מיצינו את השיפוצים.
בעפולה עלית – בכוונתי לחדש את בי"ס "מעלות ניסים" ולהקים מבנים חדשים למספר גני ילדים ישנים ולא ראויים
בגבעת המורה – אפעל לשיפוץ מסיבי של המבנה, החצר ומתקני הספורט של בי"ס בן צבי.
במקביל, אני מתכוון למתג את בתי הספר "בן צבי", "אלומות" ו"נופים" שבשכונות (בהתייעצות עם ההורים וצוותי בתי הספר) בהתאם לנושאים ייחודיים שיחזקו לא רק את הפעילות הפדגוגית אלא גם את התדמית שלהם.
התחלנו לעשות זאת עם בית ספר נופים, שהיה אמור להפוך לבית ספר דמוקרטי ובעקבות כך, כמה הורים מהעיר התחתית ומרובע יזרעאל, התכוונו להעביר את ילדיהם אליהם. מהלך זה הוא WIN WIN WIN – הן להורים ולתלמידים, הן לבתי הספר והן לעיר כולה, שתאפשר מגוון גדול יותר של אפשרויות למידה.
כמו כן – נבצע שיפוץ מסיבי של השטחים הציבוריים במרכזים המסחריים בגבעת המורה (ברחוב הנרייטה סולד) ובעפולה עלית (ברחוב קפלן וברחוב הארז).
ובנוסף – נערוך מיפוי של בניני מגורים ישנים ונכין תוכנית לשיקומם (כולל תשתיות הביוב והמים), בעזרת האגודה לתרבות הדיור, עמידר, מי נועם, משרד השיכון, העיריה והתושבים.
רובע יזרעאל הינו אחד הרובעים החשובים שצמחו משמעותית בשנים האחרונות אשר קלט אלפי תושבים, חלקם הגדול, תושבים חדשים בעיר.
כשכונה שנמצאת בשלבי ההקמה האחרונים, חלק מהתשתיות העירוניות טרם הושלמו וכבר ניכרות בעיות רבות בתחומי עומסי התנועה והפקקים, מחסור במקומות חניה, הזנחה של המרחב העירוני, העדר פיקוח עירוני ומחסור במבני ציבור וחינוך.
כלל הליקויים הללו נכנסו לתוכנית שלי.